Mentalno zdravlje tokom vanrednog stanja

Ako ste sami, izolovani ili u karantinu, i pri tom osećate anksioznost, paniku, ljutnju ili depresiju zbog vanrednog stanja, pročitajte savete našeg psihijatra Dr Snežane Šušljik:

Socijalno i karantisko distanciranje je sada postalo globalno i sve Vlade sveta ulažu napore u borbi protiv korona virusa.

Osećate li anksioznost, paniku, ljutnju, depresiju ili gledate u budućnost sa užasom?

  • Zapamtite da je sve ovo privremeno i da niste sami. Svako od nas treba da uspostavi sopstvene načine očuvanja mentalne stabilnosti.
  • Osmislite dan po dan, pokušajte da ne projektujete i ne predviđate budućnost.
  • Napravite svoju rutinu i izađite iz pidžame.
  • Napravite dnevni plan aktivnosti u svom ambijentu da bi se stvorio osećaj produktivnosti.
  • Vodite računa o svom telu, vežbajte u svom prostoru.
  • Redovno uzimajte svoje lekove. Alkohol i psihoaktivne supstance ne mogu pomoći.
  • Iskoristite tehnologiju i ostanite virtuelno povezani sa kolegama, prijateljima, porodicom, emotivnim partnerima putem telefonskih poziva, tekstova, društvenih mreža.
  • Budite informisani o situaciji putem pouzdanih izvora uz ograničenja, da se ne biste preopteretili.
  • Borite se sa dosadom, gledajte serije, filmove, predstave, čitajte knjige – treba biti mentalno aktivan.
  • POSTANITE VAŽNI U TUĐIM ŽIVOTIMA – OSTANITE KOD KUĆE.

Ukoliko vam je potrebna pomoć psihijatra, možete nas pozvati ili nam se obratiti putem mejla ili društvenih mreža.

 

0
  Slične objave
  • No related posts found.